تامپون ، پد ، و سایر وسایل دوره قاعدگی

وقتی پریود شدید ، باید از چیزی برای جذب خون قاعدگی استفاده کنید. محصولات مختلف زیادی وجود دارد. ممکن است انجام برخی آزمایش ها برای یافتن آنچه برای شما مناسب است لازم باشد، در ادامه با راهنمای جامع خرید بهترین محصولات بهداشتی بانوان با ما همراه باشید:

بیشتر دختران از این موارد یا بیشتر استفاده می کنند:
پد (یا دستمال بهداشتی)
تامپون
فنجان قاعدگی
پد چیست؟
پدها مستطیل هایی از مواد جاذب هستند که به قسمت داخلی لباس زیر دخترانه متصل شده و خون قاعدگی را می گیرند. گاهی اوقات آنها را نوار بهداشتی یا نوار بهداشتی نیز می نامند. بعضی از لنت ها مواد اضافی در کناره ها دارند. این “بال” ها روی لبه های لباس زیر شما جمع می شوند تا به شما کمک کنند تا بالشتک در جای خود قرار بگیرد و از نشت جلوگیری کند.

پد انواع مختلفی دارد ، از جمله:
فوق العاده
بلند بلند
یک شبه
معطر
ماکسی
مینی
بعضی از دختران با پریود خونریزی شدیدتری دارند و بعضی دیگر خونریزی کمتری دارند. و بیشتر دختران روزهای سبک و روزهای سنگین تری دارند. لنت ها می توانند از نظر اندازه یا میزان جذب متفاوت باشند. شما می خواهید یک بالشتک پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد و نگران نشتی نباشید ، اما به اندازه کافی کوچک باشد تا راحت باشد. برای یافتن بالشتک مناسب برای دوره های مختلف پریود ممکن است کمی آزمایش لازم باشد.

برخی از پدها معطر هستند یا در آنها یک دئودورانت وجود دارد. اما اینها می توانند واژن را تحریک کنند یا در برخی دختران واکنش آلرژیک ایجاد کنند.

چگونه از پد استفاده می کنید؟
بهترین پدهای بهداشتی بانوان باید هر 3-4 ساعت یکبار عوض شوند ، حتی اگر جریان نوری داشته باشید. تغییر منظم از تجمع باکتری ها جلوگیری کرده و بو را متوقف می کند. اگر جریان شدیدتری دارید ، برای اطمینان از نشت نکردن ، باید مرتباً لنت ها را عوض کنید.

دو نوع لنت وجود دارد که همان کار را انجام می دهند ، اما کمی متفاوت استفاده می شوند.

لنت های یکبار مصرف. بیشتر لنت ها یک نوار چسبناک در امتداد پایین دارند. نوار کاغذی را که چسب را می پوشاند جدا می کنید و لنت را به شکاف لباس زیر خود فشار می دهید. اگر بالشتک بال دارد ، اینها را به پایین فاق عقب میپیچید.

برای برداشتن پد ، آن را از زیر لباس خود جدا کنید و آن را در دستمال توالت بپیچید. آن را در سطل آشغال یا در جعبه مخصوص دفع که در اکثر غرفه های حمام وجود دارد ، قرار دهید. سعی نکنید یک بالشتک را به پایین توالت بریزید زیرا توالت فرنگی ممکن است مسدود شود و یک خرابکاری بزرگ ایجاد کند.
پد های قابل استفاده مجدد. این لنت ها بعد از هر بار پوشیدن شسته می شوند. آنها در فروشگاه های بهداشت طبیعی و آنلاین به فروش می رسند. این نوع پد ها روی لباس زیر دخترانه می بندند یا گیره می شوند. دختران ممکن است از این لنت ها استفاده کنند زیرا احساس می کنند برای محیط زیست یا صرفه جویی در هزینه بهتر هستند. همه این موارد مربوط به اولویت شخصی است.
تامپون چیست؟
تامپون ها خون را از داخل واژن جذب می کنند. تامپون نیز از مواد جاذب ساخته شده است ، اما در یک لوله کوچک فشرده می شود. تامپون ها برای دوره های سنگین تر و سبک تر در اندازه ها و قدرت جذب مختلفی وجود دارند.

تامپون ها همچنین می توانند با دئودورانت همراه یا بدون آن باشند. با این وجود نیازی به دئودورانت در تامپون نیست ، زیرا تعویض مرتبا تامپون معمولاً از شر هرگونه بو خارج می شود. دئودورانت موجود در تامپون می تواند واژن را تحریک کند و در برخی از دختران واکنش آلرژیک ایجاد کند.

برخی از تامپون ها با یک اپلیکاتور همراه هستند. اپلیکاتور یک لوله پلاستیکی یا مقوایی است که تامپون را به داخل واژن هدایت می کند. تامپون های دیگر با استفاده از انگشت وارد می شوند.

بعضی از دختران متوجه می شوند که هنگام شروع پریود ، استفاده از بهترین نوار بهداشتی بانوان تامپون با اندازه باریک و به سبک اپلیکیشن راحت تر است. یک اپلیکاتور با یک صفحه گرد می تواند به خصوص برای مبتدیان مفید باشد. اولین باری که از تامپون استفاده می کنید ، سعی کنید این کار را در یک روز با جریان شدیدتر انجام دهید. با این کار لغزش تامپون راحت تر خواهد شد.

چگونه از تامپون استفاده می کنید؟
تامپون را با استفاده از اپلیکاتور یا انگشت وارد واژن می کنند. پس از شستن دست ها ، دستورالعمل های همراه با تامپون را به دقت دنبال کنید و حتماً آرام باشید.

خیلی مهم است که هر چند ساعت یکبار تامپون عوض کنید و نوع جذب آن مناسب شما باشد. یک تامپون را هر 4-6 ساعت یا هنگامی که از خون اشباع شود تغییر دهید.

تامپون ها یک رشته متصل به یک انتهای آن دارند که در خارج از بدن دختر قرار دارد. برای برداشتن تامپون ، به آرامی روی رشته را بکشید تا تامپون بیرون بیاید. آن را در کاغذ توالت بپیچید و در سطل آشغال بیندازید.

تامپون را به پایین توالت نکشید. حتی وقتی جعبه می گوید تامپون قابل شستشو است ، تامپون ها هنوز هم می توانند در برخی سیستم های لوله کشی مشکل ایجاد کنند.

از آنجا که شما نمی توانید تامپون را ببینید ، باید به یاد داشته باشید که چه زمانی زمان تغییر است. اگر فراموش کنید آن را عوض کنید ، ممکن است روی لباس زیر یا لباس خود لکه بینی یا نشت پیدا کنید.

اگر زمان تغییر تامپون است و نمی توانید رشته را پیدا کنید ، نگران نباشید! تامپون هنوز وجود دارد. با انگشتان خود را بگیرید تا رشته را پیدا کنید. انجام آن ممکن است یک دقیقه طول بکشد زیرا به دست گرفتن رشته ممکن است کمی سخت باشد.

برخی از دختران نگرانند که تامپون ها در داخل بدن آنها گم شوند. اما هیچ راهی برای این اتفاق وجود ندارد. واژن تامپون را در محل خود نگه داشته و دهانه رحم (در قسمت بالای واژن قرار دارد) برای عبور تامپون بسیار ریز است.

مهم است که اغلب تامپون ها را عوض کنید. تامپونی که مدت زیادی مانده باشد گم نمی شود. اما ممکن است یک دختر ترشح ، بو یا عفونت پیدا کند. و هرگز تامپو قرار ندهید

چگونه تصمیم بگیرم که از چه چیزی استفاده کنم؟
انتخاب نوعی محافظت از دوره با خود شماست. بعضی از دختران تامپون را دوست دارند زیرا نگهداری آنها در کیف و جیب آسان است. تامپون و فنجان همچنین برای دختران که مانند شنا ورزش می کنند مفید است ، زیرا شما نمی توانید در آب پد بپوشید.

بعضی از دختران پد را ترجیح می دهند زیرا استفاده از آنها راحت است و به خاطر سپردن اینکه چه موقع آنها را عوض کنید آسان تر است زیرا می توانید آغشته شدن آنها به خون را ببینید. و برخی از دختران با پریود سنگین از تامپون همراه با پد یا پانلینر برای محافظت بیشتر در برابر نشت استفاده می کنند.

بسیاری از دختران بسته به موارد زیر رفت و برگشت می کنند:

وضعیت آنها
جایی که قرار است باشند
جریان قاعدگی آنها
زمان روز (پوشش روز یا شب)

منبع: مجله زیبایی آی بیستون مگ 

kidshealth.org